субота, 11. октобар 2014.

O knjizi "Bekstva i traganja"

             

           Najstarija priča u knjizi je napisana 1985. Najnovija 2011. Sve su dobile naslove onda kad su morale da ih dobiju. Do tad su imale redne brojeve. Do aprila prošle godine stajale su u fascikli, neke u rukopisu, neke štampane na prastaroj pisaćoj mašini OLIMPIA.
          Pišem oduvek, a da dobro pišem shvatila sam (osim što sam dobijala petice i čitala radove u školi), kad mi je nastavnica za sastav koji je bio izmišljen od početka do kraja, rekla: "Bravo! Ovo može da napiše samo onaj ko je to doživeo!"
         Gomilale su se priče. Porodica i prijatelji su odavno prestali da me nagovaraju da objavim knjigu ili da šaljem priče na konkurse. Znali su da je moj odgovor "Čekam nešto" . A šta sam čekala, nisam znala.
          U aprilu prošle godine, u velikoj žurbi sam ušla u banku. Unutra su me dočekali mir i tišina... Sela sam između dvoje ljudi i za sebe prokomentarisala da se nadam da neću morati ništa da popunjavam. Gospođa do mene je odgovorila :"Jao, ni ja ne volim, iako se bavim pisanjem."
 
Ta rečenica me je trgla i pitala sam: "Šta znači da se bavite pisanjem?"
Skromno je odgovorila da piše pesme, književne kritike...
"Onda ja vas čekam celog života!"
Nasmejala se i pitala: "I vi pišete? "
Tad nisam shvatila da je bila malo skeptična.
 
          Bez ikakvih očekivanja, odnela sam joj priče. Posle nekoliko dana me je zvala i pitala da li da piše recenziju i nazvala me "koleginice", na šta sam se slatko nasmejala. Baš mi je prijalo.
Htela sam da objavim knjigu pod pseudonimom, sa fotografijom mora, dugačkog mola,neba i jedne klupe na koricama.
          Gospođa Milica Jeftimijević Lilić, koja je pisala recenziju me je pitala: "Zar ne bi bilo lepše da vaše unuče jednog dana kaže: "Baba Milica je bila pisac"? A ne neka ... izmišljena osoba?"
 
         U međuvremenu sam izbacivala priče, pisala nove, s mukom smišljala naslove, pitala se koga će to zanima, bila zadovoljna, nezadovoljna, sumnjičava... Uh!....
Odahnula sam kad sam predala priče izdavaču.
         Sad uživam u priči u koju sam "upala" igrom slučaja... Presrećna sam kad mi ljudi kažu da su oduševljeni knjigom, da ih je trgla i podstakla da  razmišljaju o nečemu drugačije, iznenadjuju su me oni koji  mi se zahvale što sam je napisala. Iznenađuju me oni koji mi čestitaju na hrabrosti. Iskreno, iznenađena sam toliko pozitivnim reakcijama.

Нема коментара:

Постави коментар