понедељак, 20. октобар 2014.

Moja tri muškarca

               

     Kažu da  je tuga najbolja inspiracija. Onog momenta kad je moj muž izneo kofere, sela sam za kompjuter i pisala  skoro dvadeset sati. Pravila sam pauze da odem do toaleta i da odremam nekoliko minuta na stolu. Završila sam roman!!! Roman koji je stajao skoro nedirnut dve godine. Pisala sam i na mom licu su se smenjivali osmeh i suze. Baš ono što je najbolje opisivalo naš brak. Haos, strast, svađe,piće, žurke, suze, molbe za oproštaj, izvinjenja, divlji seks, brze noćne vožnje, večita žurba. Nikad mir i sklad. Začarani krug iz kog se teško izlazi.        
      Prvih godina braka, uživala sam u haosu u našem životu i haosu koji smo pravili uvek i svuda.  Valjda sa godinama, čovek se umori i poželi mirnu luku. Da li sam ja brže starila, pa je kod mene došlo do potrebe za smirivanjem, za pravim domom i porodicom, ne znam, tek odjednom sam se našla u sitauciji da mi smeta dim cigarete, buka, da se plašim brze vožnje, da počnem da brinem o tome šta jedem i koliko spavam. On se u početku smejao videvši promenu kod mene, ali je bio ubeđen da je to samo trenutni hir. Bližila sam se četrdesetoj, a da nikad nisam bila bolesna, nisam imala ni jedan abortus... Dete mi nikad nije palo na pamet.
          Ustala sam jednog jutra, natečena i neraspoložena. Loše sam spavala. Skuvala sam kafu, napravila limunadu i pošla da se tuširam. Prošla sam pored velikog ogledala i sporo, kao u filmu, vratila se unazad, da osmotrim to biće koje je upavo prošlo ispred ogledala. Kao da sam gledala neku drugu ženu. Poslednji put kad sam se pogledala u ogledalo, bila sam mlada i  lepa... devojka... Živa, vedra, vesela. Puna snage. Sada me je iz ogledala  gledalo jedno turobno lice, tamnih podočnjaka i upalih očiju. Žena, neodređenih godina, neodređenog statusa, neodređenog zanimanja... Neodređene boje kose... Prišla sam ogledalu da se pogledam izbliza. Bore, poneka seda, nekoliko kilograma viška...  Ispravila sam se i uvukla stomak. To sam bila ja, stvarno ja. Neka nepoznata Ja. Neka «ja» koja mi se nije svidela.
        Nikad neću shvatiti kako i odakle, misao je sinula! Nije to bila ni misao u pravom smislu reči, ni osećaj. Jednostavno, postala sam svesna da ću postati majka. Da, baš tako! Nije mi prošlo kroz glavu da sam trudna, već da ću postati majka! Osmeh koji se tog momenta pojavio na mom licu se ne zaboravlja. Ta sreća, ta ispunjenost do kraja je ono nešto za šta žena celog života živi.
        To je bilo pre tri godine. Moj muž je mislio da ću ići na abortus, ali to je bilo nešto što sam očekivala od njega. Niti je želeo decu, niti je bio spreman da bude otac. Nije bio spreman ni za kakve obaveze. Rekla sam mu da ću sama podizati dete. Tad još nisam znala da nosim blizance. Nije ni pokušao da me odgovori.
         Rekla sam mu da želim da se iseli što pre. Dali smo jedno drugom ono što smo imali i mogli i bilo je vreme da se rastajemo. Pitao me je jesam li sigurna da mi neće biti potreban dok se ne porodim. Rekla sam mu da, ako ću sama podizati dete, mogu sama i da podnesem trudnoću. Rekao je da nikad neću imati problema sa novcem.  Rekao je da ne želi da se razvodi, ma koliko to čudno zvučalo. U tom trenutku, ni ja to nisam želela. Želela sam da svako nastavi sa životom koji njemu odgovara.
                                                             *
        Zvao je redovno da čuje kako sam, pa kako smo. Mislila sam da će se onesvestiti kad je čuo da sam rodila dva dečaka. Nisam htela ranije da mu kažem. Došao je da ih vidi tek kad su imali šest meseci.
                                                             *
     Već tri godine živim mirno i povučeno, a većinu slobodnog vremena provodim sa sinovima, napolju. Žena sam. Majka.
        Pre dva sata se pojavio na vratima sa rečima:
            - Primate li me kao muža i oca?
I tog momenta, sve je bilo kompletno. Nisam mogla da sakrijem suze. Zagrlila sam ga i viknula:
            - Deco, stigao je tata.
                                                           *
        Eno ih u sobi. Sede na podu, zasuti igračkama.
                                                                     
                                                         *
        Sedim za kompjuterom i buljim u ekran, pokušavajući da se saberem. Još jednom mi se sreća osmehnula. Plačem, smejem se.
        Upravo sam počela da pišem novi roman. I sreća je inspiracija...

2003.

Нема коментара:

Постави коментар