уторак, 14. фебруар 2017.

ZVEZDA PADALICA

                                      
                  





-  Da li uopšte  znaš šta je abortus?
- Znam, drugarica je išla i pričala mi  je.
- A da li ti je ispričala kako se radi? Šta se dešava u stomaku?
- Nije.
-  E, pa... Dešava se to da se bebi mrvi glava da bi mogla da se izvadi.
-  Joj, mama, šta pričaš? - bila je šokirana i užasnuta.
-  A to malo biće beži po stomaku...
-  Nemoguće.
- Pre nego što si pravila bebu, trebalo je da se raspitaš. 
- Pa, nisam pravila nego se desilo...
- Desilo se? To se ne dešava!!! - povisila sam ton. - davno sam vodila sličan razgovor sa drugaricom: "Zamisli, napravio mi je bebu", "A, gde si ti bila dok je pravio?"
E, isto važi i za tebe! Postoji  samo jedan  način na koji se deca prave i ako nećeš dete onda uradiš ono što treba da sprečiš trudnoću. Koristiš zaštitu, kondom, spiralu, dijafragmu, pilule, pilulu za dan posle... Vidiš, izbor je veliki! Na vreme sam ti rekla  da zbog polnih bolesti uvek insistiraš na  kondomu. Nisam te ni pitala da li ti je Milan jedini partner, ništa te nisam pitala, samo sa tražila od tebe da se čuvaš. - pokušavala sam da budem smirena i pribrana iako sam bila i besna i tužna istovremeno jer je dozvolila sebi da dođe u ovakvu situaciju, da mora da donese ovako tešku odluku.
- Mama, šta da radim? - oči su joj se napunile suzama.
- Ne mogu ja da ti kažem šta da radiš. To je tvoje telo, tvoj život, tvoje dete. Treba i odluka da bude tvoja. Šta god da odlučiš, podržaću te. - zagrlila sam je. Shvatila sam da sam spremna da budem baba, ali nisam smela to da pokažem, da ne utičem na njenu odluku.
- Joj, nisam sposobna sad ništa da odlučim. Slomljena sam, grozno se osećam. Nisam planirala dete sada... Toliko toga imam...
- Jesi li rekla Milanu? - prekinula sam je.
- Nisam.
- Razgovaraj prvo sa njim. Onda, bez obzira šta on bude rekao, odluči sama. Idi negde van Beograda, sama, bez mobilnog i razmisli. Pogotovo nemoj da razgovaraš o tome sa svojim drugaricama. Sa dvadeset godina, mislite da sve znate, pa bolje njih preskoči kao savetodavce. Toliko sve znate da ne znam koja nije abortirala ili se lečila od polnih bolesti. Imaš još vremena za odluku.
- Uh... Hoćeš li mi pomoći ako dlučim da rodim?
- A, čemu majke služe celog života? Zapamti jednu stvar, samo je majčina ljubav bezuslovna i bezrezervna. Prava Majka će uvek biti uz svoje dete.
- Mama... - stegla me je jako.
                                                                                    * * *
            Vratila se i rekla da će da rodi. Nisam mogla da sakrijem oduševljenje. Sad sam mogla i ja njoj da kažem novost da ćemo za koji mesec obe gurati kolica.
            Zategla sam bluzu i pokazala joj stomak. Četvrti mesec. Prvo je bila je šokirana s obzirom da imam četrdeset četiri godine, a onda je rekla da je najsrećnija na svetu  jer će dobiti sestru.
- Otkud znas da je žensko?
- To sam pre petnaest godina poželela. Rekla si da poželim želju kad smo videle zvezdu padalicu.
- Pa, nisi mi rekla. Zašto?
- Nisam htela da utičem na tvoju odluku. Žena treba sam da oseti kad joj je vreme za bebu.
Prasnule smo u smeh i do duboko u noć pravile planove za budućnost.








Нема коментара:

Постави коментар